Tijdens het hoogtepunt van de COVID-19-pandemie zei 37% van de particuliere bankklanten vaker dan ooit tevoren de mobiele app van hun bank te gebruiken, en 48% zei dat ze de voorkeur gaven aan het storten van een cheque in die periode was via de mobiele telefoon. Jaren van digitale investeringen werpen hun vruchten af, aangezien banken aan huis gebonden klanten ondersteunen bij het voortzetten van hun bankactiviteiten, gebaseerd op een reeks nieuwe studies van mobiele app-bank- en creditcardgebruikers en online gebruikers, die vandaag zijn vrijgegeven door J.D. Power. Uit de onderzoeken blijkt dat gebruiksgemak, snelheid en toegankelijkheid van gemeenschappelijke kenmerken de gemeenschappelijke variabelen zijn die worden gedeeld door de best presterende digitale platforms.

Huntington scoort het hoogst op het gebied van Amerikaanse mobiele app-tevredenheid bij regionale banken, met een score van 871. Regio’s Bank (860) staat op de tweede plaats en M&T Bank (856) staat op de derde plaats. n26 credit card for better ways.

“Banken hebben de afgelopen jaren zwaar geïnvesteerd in digitaal en die investeringen hebben de afgelopen drie maanden hun vruchten afgeworpen, aangezien de COVID-19-pandemie de overgang naar digitaal drastisch heeft versneld, waardoor vele resterende hold-outs uiteindelijk de sprong moesten wagen”, zei Jennifer White, senior consultant voor bank- en betalingsinformatie bij JD Power. “Het is nog nooit zo belangrijk geweest voor banken en creditcardmaatschappijen om hun digitale aanbod gemakkelijk toegankelijk en te gebruiken te maken. In al deze onderzoeken is de gemeenschappelijke eigenschap van toppresteerders een duidelijke, soepele functionaliteit die snel laadt en de informatie die klanten nodig hebben centraal stelt. ”

Hieronder volgen enkele belangrijke bevindingen van de 2020-studies:

Klanten die op zoek zijn naar de ‘Netflix of banking’: klanten van banken en creditcards verwachten een naadloze ervaring voor alle kanalen en contactmethoden, dus als ze de mobiele app gebruiken tijdens de lunch, willen ze kunnen ophalen waar ze willen na het eten op hun bureaublad achtergelaten. Dienovereenkomstig zijn de belangrijkste indicatoren die de algehele tevredenheid met bankapps en creditcards stimuleren, gericht op het gemak en de snelheid om informatie te vinden die op dit moment het belangrijkst is. Wanneer de belangrijkste informatie van de klant direct op de overzichtspagina wordt weergegeven, verbeteren de algehele tevredenheidsscores met 57 punten (op een schaal van 1.000 punten).

De verwachtingen van mobiele apps verschillen voor nationale en regionale bankklanten: klanten van nationale banken hebben doorgaans hogere verwachtingen van hun apps, met een hogere verwachting voor proactieve begeleiding en hulp en een hogere verwachting voor geavanceerde digitale mogelijkheden. Regionale banktevredenheidsscores worden daarentegen gedreven door navigatiegemak, vanwege hun eenvoudigere functiesets.

Creditcards aanvragen online tips

Mobiele apps presteren beter dan websites: in alle onderzoeken is de klantervaring met mobiele apps over het algemeen beter dan hun online ervaring, grotendeels als gevolg van een hoger waargenomen visuele aantrekkingskracht en een gestroomlijnde lay-out op mobiele apps.

Gerichte functionaliteit wint voor gebruikers van creditcard-apps: Creditcard-apps blijven het in algemene tevredenheid beter doen dan bank-apps. Dit komt grotendeels doordat creditcard-apps taakgericht zijn en gemakkelijker te begrijpen.

Onderzoek Rankings

BB&T staat nu op de hoogste plaats wat betreft de tevredenheid van mobiele banken in de Amerikaanse banksector bij nationale banken, met een score van 881. Capital One (875) staat op de tweede plaats en PNC (856) op de derde plaats. transferwise card is helpful

Chase staat het hoogst op het gebied van Amerikaanse online bankentevredenheid bij nationale banken, met een score van 854. BB&T staat nu op de tweede plaats, Truist (852), terwijl SunTrust (851) en TD Bank (851) de derde plaats innemen.

American Express scoort het hoogst in de tevredenheid van Amerikaanse creditcardapps, met een score van 886. Bank of America (874) staat op de tweede plaats. Chase (873) staat op de derde plaats.

Ontdek het hoogst in de Amerikaanse online creditcardtevredenheid, met een score van 872. Barclays (867) staat op de tweede plaats en American Express (856) staat op de derde plaats.

Huntington scoort het hoogst op het gebied van Amerikaanse mobiele app-tevredenheid bij regionale banken, met een score van 871. Regio’s Bank (860) staat op de tweede plaats en M&T Bank (856) staat op de derde plaats.

Regions Bank scoort het hoogst in Amerikaanse online bankentevredenheid onder regionale banken, met een score van 865. Huntington (861) staat op de tweede plaats en Union Bank (845) staat op de derde plaats.

De 2020 US Banking App Satisfaction, U.S. Online Banking Satisfaction, U.S. Credit Card App Satisfaction en U.S. Online Credit Card Satisfaction-onderzoeken meten de algehele tevredenheid met de digitale kanalen van banken en creditcards op basis van vier factoren: navigatie; snelheid; visuele aantrekkingskracht; en informatie / inhoud. De onderzoeken zijn gebaseerd op reacties van 17.516 particuliere bank- en creditcardklanten uit het hele land en werden uitgevoerd in maart-april 2020.